close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

שעון ספורט מומלץ - אימון עצים ואיכותי

מערכת שורשיט שבט, תשפא01/02/2021

כיצד שעון ספורט איכותי ומומלץ יכול לסייע לאימון שלכם?

תגיות:

בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים מגלים את היתרונות הרבים שיש לספורט ככלל ולריצה בפרט. משבר הקורונה ואיתו הסגרים, גרמו ללא מעט ישראלים לצאת לטבע ולהתפרק בפעילות ספורטיבית כזו או אחרת. ישראלים רבים בוחרים לבלות את שעות הפנאי שלהם, בין היתר, בריצה קצרה או ארוכה, למטרת שיפור סיבולת לב ריאה, שיפור ביצועים, ירידה במשקל ועוד. שעון ספורט מומלץ

מאפשר לרצים לבחון את היכולת שלהם, את הדופק בהתאם למאמץ שאותו הם משקיעים, כמו גם את מידת ההתקדמות.

אילו נתונים מציג שעון ספורט מומלץ?

שעון ספורט מומלץ מאפשר לעקוב אחר הנתונים ולהציג לכם אותם לכם בזמן אמת על מנת שתוכלו לפעול בהתאם, ומאפשר גישה לנתונים גם לאחר תום הפעילות, על מנת שתוכלו ללמוד על גופכם במהלך הפעילות, ולשפר בהתאם. ישנם לא מעט סוגים של שעונים, והבחירה ביניהם לא תמיד קלה. ובכל זאת, לרוב המתאמנים חשוב להיות בבקרה על הפרטמרים הבאים:

*   גודל: בראש ובראשונה חשוב לשים לב לגודל השעון עצמו ולגודל הרצועה. רבים בוחרים לענוד את השעון לאורך כל שעות היום, וחשוב שתאהבו את המראה שלו על היד, שהוא לא ירגיש לכם מגושם מידי, וגם שהרצועה תשב על פרק כף היד בנוחות. שעון גדול או קטן מידי עשוי להפריע ולגרום לחוסר נוחות.  

*   חיי סוללה: אחד הפרמטרים החשובים בבואכם לבדוק שעון דופק הוא חיי הסוללה. אין דבר יותר מרגיז מסוללה שמתרוקנת באמצע האימון. בדקו מה הם חיי הסוללה אליהם מתחייב היצרן גם במהלך שימוש בפונקציית GPS.

*   זמן: כחלק מההגדרה של שעון, עוד הרבה לפני שהוא הפך להיות שעון דופק, מטרתו היהת להראות לנו את הזמן. חשוב לשים לב כי תצוגת השעון נוחה וניתנת לשינוי בהתאם לצורך.  

*   מרחק: ספורטאים רבים מבססים את הפעילות שלהם על מרחק, בעיקר מי שמתאמן לריצות למרחקים ארוכים. שעון ספורט מומלץ יוכל להראות לכם את המרחק אותו גמעתם במהלך הפעילות.

*   דופק: בחלק מהמדדים החשובים לבדיקת עצימות הפעילות הוא הדופק. לכל אדם יש דופק מטרה אליו הוא צריך להגיע במהלך הפעילות, ושעון ספורט איכותי יוכל להציג לכם את הנתון הזה.

*   קצב: פרמטר הקצב של השעון יאפשר לכם לחשב את החיבור בין זמן למרחק בקלות ובנוחות.

כיצד שעון ספורט יכול לסייע לאימון?

כל מי שמבצע פעילות גופנית כזן או אחרת מכיר את תחושת העצלות שיכולה למנוע מאיתנו לצאת לאימון, או אפילו להפסיק את האימון באמצע ולחזור לספה הנוחה בבית. שעון ספורט מומלץ יכול להיות גורם מוטיבציה מעולה, ממש כמו מאמן כושר, שידחוף אתכם קדימה וימנע מכם לוותר לעצמכם באמצע הדרך. שעון שכזה מאפשר לכם לעקוב אחרי התוצאות שלכם, לבחון את רמת הביצועים, להשוות את התוצאות לתוצאות של אימונים קודמים ועוד, והכל על מנת לראות התקדמות ולשמור אתכם במוטיבציה גבוהה להמשיך בדרך. נוסף על כך, אנשים אשר מתחילים בפעילות אירובית נמרצת מתעייפים אחרי פרק זמן מסויים, מה שגורם להם להוריד את הקצב ואיתו גם את הדופק, מה שעשוי לפגום ביעילות האימון. שעון ספורט מומלץ מאפשר לעקוב כל העת אחר גובה הדופק, ובהתאם לכך להגביר או להאט במידת הצורך.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה